Wednesday, December 28, 2011

Give them your heart

Good morning!

Well, I'm pretty sure that I jinxed myself. Here I was complaining about the lack of snow for Christmas and then it went and snowed all day yesterday. That's what I get for opening my big mouth, LOL! :)


Last week the new challenge went up over on the Some Odd Girl blog and due to the holiday I'm just now getting around to sharing my card for it here. This time around we have a little Valentine photo inspiration challenge for you... something that will get you thinking about the season of love and the new SOG stamps that were just released. ;)
There are plenty of different elements in the photo that you can pull inspiration from, like the wood grain, hearts, the color red, book pages, tickets, etc etc etc. The biggest inspirations that I incorporated onto my card are the hearts, color red and the use of ticket embellishments. I paired those all up with the lovely miss Romantic Gwen. Isn't she dreamy? I have to admit that when I was putting this card together and coloring her up the "my Spanish Harlem Mona Lisa" line from a Rob Thomas song kept playing over and over in my mind. What can I say? I'm kind of a nerd like that, LOL!

So this challenge runs through January 3 and all projects entered must be new as of this challenge, no back linking. You don’t have to use a Some Odd Girl Stamp but if you do you’ll have two entries into the draw! Gotta love that.
Have fun and good luck!


Supply list:
cardstock- Bazzill and Copic X-Press It
paper- American Crafts
stamps- Some Odd Girl (Romantic Gwen), Inkadinkado (valentine ticket)
ink- Memento tuxedo black, Colorbox dark brown and Nick Bantock vermilion lacquer
handmade crinkled ribbon
hero arts crochet lace
Sticko epoxy heart stickers
Sharpie white marker
Copic Spica glitter pen
Copic markers:
skin- E00, E21, E13, R00, R20, R14, R17
hair- C6, C8, C10
eyes- C2, C4, W2
clothes- R05, R08, E19, R02, T5, T7, T9, E31, E40, E41, E42, Y21, Y26, Y28, Y13
rose- R14, R17, R46, R89, G99

19 comments:

Mette said...

Haha Amy - talk about getting your wish. If you get too much snow send a little to the UK. I saw a few bees buzzing in the garden yesterday lol.

Gorgeous card and as always your colouring is fabulous. Super image and details.

Hugs, Mette

Hlora said...

very bright red! ) Great card!

Heidi Brawley said...

AWE this is GORGEOUS!!!! Love Valentine cards!!! My 2nd fave cuz Halloween is my 1st!!! I love all the LOVE on here! sorry about the snow doll!!! Have a great week and a very Happy New Year!!!!
Hugs, Heidi

Creations by Shirl said...

Ooh she's sexy with this striking red outfit..... love those dp's you used and those tickets are awesome......
Just a few more day's before 2011 is gone..... Whew did it fly by!!
Have a great snowy day ....he,he...

THERESA said...

Sorry about the snow.....:))
This is so lovely, she really has droopy, lovesick eyes, love it!!
lotsa luv

Hanneke said...

Love your card! Great Valentine colors and love the image. Hugs, Hanneke

Cindy H. said...

She's a sweetie! What stunning gray eyes you gave her and I love how you colored the dress. Beautiful card!!

Rhonda Miller said...

Wow, this is a beautiful card. That image is soo sweet.

Kelly Schelske said...

Gorgeous card Amy!! Love the tickets!

Shaela said...

Gorgeous card!! Love that stamp image - now I want to go make Valentines, hahaha. :)

Juls said...

gorgous!! Loving the love heart bling! Hugs Juls

yvon said...

Wow, she's gorgeous. Love it.
Hugs, Yvon

Leanne said...

Aw, this is pretty Amy. The colors are perfect and the theme is definitely love.. lol.
o no, hopefully you'll be able to dig yourself out of that snow.
:)

Tress said...

Lovely as usual! I particularly like the dark hair with the red dress...great combination!

CraftyLoops said...

This is a beautiful card, I love the wee tickets. Lee x

Cyndi said...

So pretty!

RiNNE said...

Hahaha!! You jinxed the weather ;)!

Lovely card! What wonderful Valentine-themed elements, especially that ticket stamp!! So romantic!

~* steph :) *~ said...

oo, how fabulous, amy! love how gwen's looks change in your two cards. wonderful valentine's day card! really vibrant and love the mix of embellies! thanks for sharing! *hugs* steph :)

Sharon said...

Adorable card!